Programma
Een fysiek spel waar iedereen wordt uitgedaagd.
Vallen en opstaan tot je de eindmeet bereikt.
Of net niet?
Geraken we tot Level Q?
Sommige mensen zorgen voor anderen. Van ‘s morgens tot ‘s avonds. Dag in, dag uit. Hun hele leven lang. Ze zorgen omdat het hun lot is of een gave of gewoon uit naastenliefde. Ze hopen dat iemand ooit voor hen zal zorgen.
Vivaldi, Strauss en Bach staan op het programma, maar in deze voorstelling zijn de muzikanten verrassend genoeg… twee clowns! Een mooie, in-witte-poederdoos-gevallen aristocrate met viool en zeventiende-eeuwse pruik ontmoet een onhandige boerenkinkel met rode neus.
Ionesco is de meester van het absurde theater. Toch is het geen surreële onzin. De personages communiceren op een ongewone, soms waanzinnige manier. Het overstijgt het alledaagse en is net daardoor veelzeggend. ‘De koning sterft’ is één van Ionesco’s laatste werken
Samen met drie kompanen vertaalt circus- en danskunstenaar Alexander Vantournhout het absurde universum van de Russische schrijver Daniil Charms naar een voorstelling vol acrobatische hoogstandjes.
In ‘TATTARЯATTAT!’ staan soorten en enkelingen op, onder, tussen, naast, boven, voor, achter of tegenover elkaar; plank treft balk, vrouw knalt op zichzelf, groot slaat klein gade. abstract kletst met zijn evenbeeld, of hassebast met concreet. hoe klinkt blauw? wat doet plat? met hoeveel is stevig?
In ‘TATTARЯATTAT!’ staan soorten en enkelingen op, onder, tussen, naast, boven, voor, achter of tegenover elkaar; plank treft balk, vrouw knalt op zichzelf, groot slaat klein gade. abstract kletst met zijn evenbeeld, of hassebast met concreet. hoe klinkt blauw? wat doet plat? met hoeveel is stevig?
Dunya staat op het punt om ouder te worden dan haar zus Dido ooit is geweest. Die moest zo nodig een eind aan haar leven maken op haar zestiende. De avond voordat ze haar Sweet Sixteen feest gaat vieren, duikt ze nog één keer in de dagboeken van haar zus.
Dunya staat op het punt om ouder te worden dan haar zus Dido ooit is geweest. Die moest zo nodig een eind aan haar leven maken op haar zestiende. De avond voordat ze haar Sweet Sixteen feest gaat vieren, duikt ze nog één keer in de dagboeken van haar zus.
Adalberto en Sophia zijn gelukkig. Samen kijken ze naar de sterren. De toekomst lacht hen toe. Tot het leven anders loopt dan gepland… Na het verlies van Sophia vertrekt Adalberto naar de kosmos waar hij zijn ware liefde levendig probeert te houden.
Adalberto en Sophia zijn gelukkig. Samen kijken ze naar de sterren. De toekomst lacht hen toe. Tot het leven anders loopt dan gepland… Na het verlies van Sophia vertrekt Adalberto naar de kosmos waar hij zijn ware liefde levendig probeert te houden.
‘Drumming’ (1998) is zonder twijfel één van Anne Teresa De Keersmaekers meest fascinerende choreografieën: een ononderbroken, overrompelende groepsdans die een visueel antwoord formuleert op de krachtige minimalistische percussiepartituur van Steve Reich.
Nagels, hout, verf, wat gereedschap en dagelijkse handelingen die onbelangrijk lijken: Claudio Stellato vormt ze om tot een fantastische doe-het-zelf workshop met het podium als een soort bouwwerf, en wat voor één!
Cassiel Gaube creëert een trio dat de rijke woordenschat van house dance in een reeks études onderzoekt. Hij zet zo het bewegingsonderzoek uit zijn solo ‘Farmer Train Swirl – Étude’ verder. De dansstijl – die in de vroege jaren ’80 in de underground clubs van Chicago en New York ontstond – is een mengeling van hiphop, salsa en tapdance.
Vier mensen komen samen voor een gezellige barbecue, of dat is toch de intentie. Gescheiden en hertrouwd willen ze liefst helemaal opnieuw beginnen, maar het verleden kan je niet zomaar wissen. Zeker wanneer alles open en eerlijk bespreekbaar moet zijn. Wat een plezante avond had moeten worden, mondt uit in een nachtmerrie. De oorzaak? Een afwezige ex.